Meb'ten Önemli Açıklama! Bu Yıl Hayata Geçiyor: 9-10-11-12 Sınıf Öğrencileri !

  • Konbuyu başlatan 1905
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 39
  • Okuma süresi: 5:00

1905

Executive
Aslan Kral
Katılım
8 Eyl 2024
Mesajlar
2,430
Tepkime puanı
16
Puanları
38

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'den yeni eğitim öğretim döneminde 9,10,11 ve 12. sınıf öğrencilerini ilgilendiren önemli değişikliklere gidildi. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" çerçevesinde, kaynaştırma/bütünleştirme öğrencileri için sınıflarda "farklılaştırılmış eğitim" başlıyor.
Özel eğitim ihtiyacı duyan kaynaştırma öğrencilerinin, sınıflarda akranlarıyla eşit öğrenme fırsatlarına sahip olmalarını sağlamak için geliştirilen "farklılaştırılmış eğitim" uygulamasının kapsamı yeni müfredat ile genişletiliyor. Bu yenilikçi eğitim stratejisi, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik esnek ve etkili bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlıyor.
ÖĞRETMENLER İÇİN REHBER KİTAPLAR VE KILAVUZLAR

Sınıflardaki özel eğitim öğrencilerinin hem akademik hem sosyal açıdan desteklenmeleri için uluslararası normlara uygun 12 rehber kitap hazırlanarak öğretmenlerin dikkatine sunuldu.

MEB tarafından ortaöğretim düzeyindeki öğretmenler için hazırlanan rehber kitaplar, Türk dili ve edebiyatı, matematik, tarih, coğrafya, felsefe, fizik, kimya, biyoloji ve İngilizce derslerinde kullanılmak üzere tasarlandı. Bu kitaplar, öğretmenlere sınıf içi etkileşimleri artırmak, işbirliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturmak ve öğrencilere öz güven kazandırmak için gerekli stratejileri sunuyor.
Kitaplar, aynı zamanda sosyal kabul, olumlu sınıf iklimi oluşturma ve etkili sınıf yönetimi gibi önemli konulara da yer veriyor. Öğrencilerin öngörülebilir öğrenme güçlüklerine yönelik farklılaştırmalar yapılarak, onların sınıf içi performanslarını artırmak ve öğrenme süreçlerine daha etkin katılımlarını sağlamak hedefleniyor.

Kitaplarda, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında yararlanabilecekleri birçok örnek ve yöntem sunuldu. Bu yöntemler, sınıf içinde her öğrencinin farklı ihtiyaçlarına uygun olarak derslerin nasıl farklılaştırılabileceğine dair pratik bilgiler içeriyor.
Bakanlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, farklılaştırılmış eğitim, her öğrencinin öğrenme hızına, yeteneklerine, ilgi alanlarına ve bireysel ihtiyaçlarına göre şekillendirilen bir öğretim yaklaşımı olarak yeni eğitim ve öğretim döneminde yeni müfredatla ilk kez geniş kapsamlı şekilde hayata geçirilecek.
Öğrencilerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve davranışsal özellikleri dikkate alınarak, eğitimde fırsat eşitliği sağlanması hedeflenen öğretim yaklaşımıyla öğrencilerin kendilerine özgü öğrenme yollarını keşfetmeleri ve eğitim süreçlerinden maksimum verim almaları hedefleniyor.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bu yaklaşımı, öğrencilerin eğitimdeki başarılarını artırmayı ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyor.
DESTEKLEME VE ZENGİNLEŞTİRME YAKLAŞIMLARI

Yeni müfredatta farklılaştırmanın iki temel boyutu olan destekleme ve zenginleştirme yaklaşımlarına özel önem verildi.

"Destekleme", özellikle öğrenme sürecinde daha fazla zaman ve tekrar ihtiyacı duyan öğrenciler için uygun stratejiler geliştirmeyi hedeflerken, bu öğrencilerin sınıf içi başarılarını artırmayı amaçlıyor. Bu kapsamda, her öğrencinin bireysel öğrenme hızına uygun olarak ders içeriği, süreç, ürün ve ortamlar adapte edilerek, tüm öğrencilerin eşit öğrenme fırsatlarına sahip olması sağlanıyor.
"Zenginleştirme" ise yüksek performans gösteren veya potansiyeli yüksek öğrenciler için daha derinlemesine ve geniş kapsamlı öğrenme fırsatları sunmayı amaçlıyor. Bu öğrenciler için müfredatın içerikleri genişletilerek ve öğrenme etkinlikleri çeşitlendirilerek, onların bireysel gelişimlerine katkı sağlanıyor.

Bu sayede, öğrencilerin sadece temel bilgileri öğrenmekle kalmayıp, derinlemesine analiz yapabilme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri teşvik ediliyor.
Kitaplarda, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerine yönelik Türk dili ve edebiyatı, matematik, tarih, coğrafya, felsefe, fizik, kimya, biyoloji ve İngilizce derslerinde farklılaştırma uygulamalarını destekleyecek içerikler yer alıyor.

Kitaplar, sınıf içi etkileşimlerin artırılması, işbirliğine dayalı öğrenme ortamlarının oluşturulması ve öğrencilere öz güven kazandırılması gibi hedefler doğrultusunda, farklılaştırılmış öğretim stratejilerini içeriyor.
Her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçları düşünülerek hazırlanan bu kitaplarda, derslerin içeriği, süreci ve ürünleri farklılaştırma teknikleriyle zenginleştirildi ve öğrenme ortamları bu stratejilere göre şekillendirildi.

Bu stratejiler, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre ders içeriğini, öğretim yöntemlerini, sınıf ortamını ve değerlendirme yöntemlerini uyarlamayı kapsıyor. Öğretmenlerin, öğrencilerin güçlü yanlarını öne çıkararak onların eksiklerini gidermeye yönelik stratejiler geliştirmesi teşvik ediliyor.
LİSE ÖĞRENCİLERİ İÇİN YENİ KILAVUZ YOLDA

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında ortaöğretim öğrencilerine yönelik "Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri" kılavuzu da hazırlanıyor. İlk aşamada 9. sınıf öğrencileri için Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih ve coğrafya derslerine yönelik tasarlanan çalışmada, ilerleyen süreçte 10, 11 ve 12. sınıflar da yer alacak.

Kılavuz, öğrencilerin mevcut müfredatın ötesine geçerek daha derin ve geniş kapsamlı bir öğrenme deneyimi yaşamalarını amaçlıyor.
Zenginleştirilmiş öğrenme tasarımları, öğrencilerin bilgi, beceri, değer ve eğilimlerini en üst düzeye çıkarmayı hedeflerken, öğretmenler için de uygulamaya yönelik kapsamlı bir kaynak sunuyor. Kılavuzda yer alan etkinlikler, öğrencilerin aktif katılımını sağlamak ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını artırmak amacıyla Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin hedeflerine uygun olarak, öğrencilerin akademik başarılarını destekleyecek ve onların daha karmaşık düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacak şekilde tasarlanıyor.
 
Üst Alt